بررسی ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی اﺧﻼﻗﯽ ﺗﺠﺎری ﺳﺎزی داﻧﺶ در دانشگاه
دوره و شماره : قابل انتشار
نویسندگان : پری فهندژ سعدی *
چکیده :
در نظام اموزشی متمرکز یا غیرمتمرکز یک سری قوانین ثابت وجود دارد که در کنار این موارد در هر نظام باید به جزئیات و مراحل اصلی کار توجه شود و از شاخه های اصلی این نظام دور نماند. یکی از این جزئیات و اصول، اخلاق تجاری بوده که دارای مؤلفههایی میباشد. در این مقاله مؤلفههای اخلاقی تجاری دانش در دانشگاه بررسی شده و راهحلهای عملی شدن آن نیز ذکر شده است. منظور از تجاری سازی دانش پیاده کردن مؤلفههای اخلاقی در زمینه دانش و ایجاد پیوند بین صنعت و دانش مییاشد. از این رو هر نظام اموزشی از جمله مراکز دانشگاهی باید بتوانند دانش، اخلاق و مؤلفههای ان را در نظام کنونی به اجرا در آورند.
در نظام اموزشی متمرکز یا غیرمتمرکز یک سری قوانین ثابت وجود دارد که در کنار این موارد در هر نظام باید به جزئیات و مراحل اصلی کار توجه شود و از شاخه های اصلی این نظام دور نماند. یکی از این جزئیات و اصول، اخلاق تجاری بوده که دارای مؤلفههایی میباشد. در این مقاله مؤلفههای اخلاقی تجاری دانش در دانشگاه بررسی شده و راهحلهای عملی شدن آن نیز ذکر شده است. منظور از تجاری سازی دانش پیاده کردن مؤلفههای اخلاقی در زمینه دانش و ایجاد پیوند بین صنعت و دانش مییاشد. از این رو هر نظام اموزشی از جمله مراکز دانشگاهی باید بتوانند دانش، اخلاق و مؤلفههای ان را در نظام کنونی به اجرا در آورند.
کلمات کلیدی :
تجاری سازی دانش، اخلاق، نظام
تجاری سازی دانش، اخلاق، نظام
مشاهده مقاله
1,116
دانلود
0