بررسی و مقایسه اعتماد به نفس با تعهد سازمانی کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد
دوره 3، شماره 9، زمستان 1400، صفحات 74 - 65
نویسندگان : محمد نوراحمدی و مجید کرامتی مقدم * و مهدی نوراحمدی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه اعتماد به نفس با تعهد سازمانی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد به مرحله اجرا درآمد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری این ادارات جمعاً 620 نفر میباشند. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 242 نفر (27 نفر زن و 215 نفر مرد) تعیین شد و با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقهای نسبی پرسش¬نامهها در بین نمونه مشخص شده توزیع و تکمیل گردید. ابزار گردآوری دادهها شامل: پرسش¬نامه امنیت روانی مازلو(1952) و پرسش¬نامه تعهد سازمانی آلن و مایر(1990) بودند که اطلاعات تحقیق با استفاده از نرم افزار spss و با روش همبستگی و رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که: بین اعتماد به نفس با تعهد سازمانی رابطه معناداری در سطح (001/0>p) وجود دارد.
این پژوهش با هدف بررسی رابطه اعتماد به نفس با تعهد سازمانی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد به مرحله اجرا درآمد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری این ادارات جمعاً 620 نفر میباشند. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 242 نفر (27 نفر زن و 215 نفر مرد) تعیین شد و با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقهای نسبی پرسش¬نامهها در بین نمونه مشخص شده توزیع و تکمیل گردید. ابزار گردآوری دادهها شامل: پرسش¬نامه امنیت روانی مازلو(1952) و پرسش¬نامه تعهد سازمانی آلن و مایر(1990) بودند که اطلاعات تحقیق با استفاده از نرم افزار spss و با روش همبستگی و رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که: بین اعتماد به نفس با تعهد سازمانی رابطه معناداری در سطح (001/0>p) وجود دارد.
کلمات کلیدی :
اعتماد به نفس، تعهد سازمانی، کارکنان ادارات، آموزش و پرورش
اعتماد به نفس، تعهد سازمانی، کارکنان ادارات، آموزش و پرورش
مشاهده مقاله
733
دانلود
0