دوره 6، شماره 19، تابستان 1403، صفحات 91 - 97
نویسندگان : منیژه رحیمی *

چکیده :
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه ی بین برنامه ریزی درسی، سبک تدریس با موفقیت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تنگستان می باشد. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف تحقیقی کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه ی معلمان ابتدایی شهرستان تنگستان می باشد که از بین آنان تعداد 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری اس پی اس اس استفاده شده است. در سطح آمار توصیفی از میانه، میانگین و انحراف معیار بهره گرفته شده است. در سطح آمار استنباطی از آزمون گیرسون استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین برنامه ریزی درسی و موفقیت شغلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین برنامه ریزی درسی و موفقیت شغلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی، سبک تدریس، موفقیت شغلی


مشاهده مقاله
103
دانلود
0
تاریخ دریافت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۳ تیر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۲ شهریور ۱۴۰۳