این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تأثیر تکنولوژی آموزشی در فرآیند آموزش و یادگیری
دوره 1، شماره 1، 1398، صفحات 1 - 9
نویسندگان : پروانه رضایی* 1
1- کارشناسی ارشد رشته معارف و الهیات
چکیده :
بسیاری از معلمان و مربیان اعتقاد دارند که در امر آموزش و تدریس، بسیاری از موارد و موضوعات را نمی توان به روش سنتی و قدیمی به خوبی به دانش آموزان و فراگیران انتقال داد. لذا امروزه براي شفاف كردن امر آموزش، متنوع کردن وسایل فرآيند تدريس و روشن كردن مطالب درسي، استفاده از وسايل كمك‌ آموزشي توسط معلمان امري اجتناب‌ناپذير است. دانش‌آموزان با استفاده از وسايل كمك‌ آموزشي به فرآيند يادگيري و تدريس عينيت مي‌بخشند و به آساني به در جريان تدريس به فراگيري آموخته‌هاي جديد مي‌پردازند. در این نوشتار سعی داریم تا ضمن بررسی وسایل و امکانات تکنولوژی که می توان به عنوان ابزار هایی برای کمک به فرآیند آموزش از آنها استفاده کرد بپردازیم و میزان تأثیر پذیری دانش آموزان در امر یادگیری به کمک تکنولوژی را بررسی و مطالعه نماییم. مطالب موجود در این مقاله به شیوه مروری جمع آوری شده اند و از منابع معتبر کتابخانه ای نیز بهرمند شدیم.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !