این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

مشکلات اولین روزهای مدرسه
دوره 6، شماره 3، 1403، صفحات 67 - 75
نویسندگان : محمدجواد حسن زاده* 1
1- کارشناس ارشد روانشناسی،کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری(روانسنجی)، مدرس دانشگاه، پیام نور ،شازند، ایران
چکیده :
اولین روز مدرسه رفتن، روز مهمی است ولی بسیاری از کودکان از ورود به این مرحله از زندگی شان بیم و هراس دارند. کودکانی که دوست ندارند به مدرسه بروند. معمولا جداشدن از والدین برایشان دشوار است و ترجیح می دهند در خانه و در کنار آنها باشند. آنها وقت رفتن به مدرسه دچار دل درد و یا سردرد می شوند و از نظر فیزیکی نیز احساس خوبی ندارند حال آنکه احتمالا از نظر جسمی هیچ مشکل و مسئله ای هم ندارند. امتناع از مدرسه رفتن می تواند در هر سنی رخ دهد و لزوما مربوط به کودکان تازه وارد به مدرسه نیست. در درازمدت، این کودکان برعکس احساس و ذهنیت های قبلی شان، به مدرسه علاقمند می شوند و معمولا این مشکلات فقط یک دوره نسبتان کوتاه والدین را درگیر می کند. این تحقیق،از روش آمیزه ای و به کمک اسناد نوشتاری وسامانه های رایانه ای و نرم افزارهای علمی و روش داده پردازی توصیفی وتحلیلی بهره برده است. و واکاوی مشکلات اولین روزهای مدرسه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !