
-
تعداد دوره ها6
-
تعداد شماره21
-
تعداد مقالات1,282
-
تعداد نویسندگان2,042
-
مقالات پذیرش شده271
-
مقالات رد شده1,011
-
درصد پذیرش21.14%
-
درصد عدم پذیرش78.86%
-
زمان پذیرش (روز)90
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران87
-
تعداد مشاهده مقالات1,642,014
روش های آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
دوره 4، شماره 3، 1401، صفحات 85 - 95
1- کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، واحد بین المللی خرمشهر - خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
چکیده :
علی رغم اهمیت احساسات در کلاس، هیچ مقیاسی برای ارزیابی میزان هوش هیجانی در کلاس مشخص نشده است. هدف این کار تهیه یک پرسشنامه به منظور ارزیابی هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) در زمینه های آموزشی است. خصوصیات روانی این هوش هیجانی، در یک نمونه از 794 شرکت کننده که 47 درصد آنها خانم با میانگین سن 16 و انحراف معیار 4/1 هستند و به 59 کلاس تقسیم شده که مورد ارزیابی قرار گرفته است. هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) ساختار یک عاملی دارد..ارزیابی ها روی G-TMMS نشان می دهد که این نوع از هوش هیجانی از ثبات داخلی کافی است. همچنین از نظر زمانی نیز دارای ثبات بوده و قابلیت همگرایی دارد. بعلاوه هوش هیجانی گروهی با کارایی بیشتر در مدرسه مرتبط بوده است. پیامد های این مقیاس جدید در زمینه آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی :
- 538
- 32
- 1401/03/13
- 1401/06/28
- 1401/09/02