
-
تعداد دوره ها6
-
تعداد شماره21
-
تعداد مقالات1,282
-
تعداد نویسندگان2,042
-
مقالات پذیرش شده271
-
مقالات رد شده1,011
-
درصد پذیرش21.14%
-
درصد عدم پذیرش78.86%
-
زمان پذیرش (روز)90
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران87
-
تعداد مشاهده مقالات1,642,060
رابطه اضطراب امتحان با خودکارآمدی دانشجویان
دوره 5، شماره 4، 1402، صفحات 7 - 22
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی،آموزش و پرورش بجنورد
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی،آموزش و پرورش بجنورد
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه اضطراب امتحان با خودکارآمدی دانشجویان می باشد. این مطالعه از نوع همبستگی است که در زمره تحقیقات توصیفی بر روی دانشجویان انجام شد. تعداد 150 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. افراد نمونه پرسشنامه های خودکارآمدی و پرسشنامه اضطراب امتحان، را تکمیل نمودند و داده ها با آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین اضطراب امتحان با خودرکارآمدی رابطه وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که خودکارآمدی پیش بینی کننده اضطراب امتحان می باشد.با توجه به نتایج پژوهش می توان این نتیجه گرفت با آموزش خودکارآمدی بر روی کاهش اضطراب امتحان دانشجویان و در نتیجه عملکرد تحصیلی آنها تاثیر گذار بود.
کلمات کلیدی :
- 416
- 43
- 1402/06/26
- 1402/08/13
- 1402/11/28