ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم رفتاری

بررسی مسئولیت پذیری دانش آموزان
دوره 3، شماره 6، بهار 1400، صفحات 74 - 66
نویسندگان : صابر شفیعی* 1 ، فرامرز علیدادی 2 ، صغری زاده صفری 3

1 دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی بیرجند . معلم آموزش و پرورش استان ایلام.

2 کارشناسی آموزش ابتدایی. معلم ابتدایی استان کرمانشاه

3 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی . معلم ابتدایی استان کرمانشاه

چکیده :
مقاله حاضر از نوع توصیفی است که با توجه به منابع کتابخانه ای و گردآوری نظرات صاحبنظران به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگار ش این مقاله بررسی مسئولیت پذیری دانش آموزان است. نتیجه مقاله نشان می دهد که برخورداری از حس مسئولیت پذیری به مثابه یک سرمایه ارزشمند حیاتی، در همدلی انسان ها،به ویژه افرادی است که از مهارت های اجتماعی کمتری برخوردارند و از مهمترین عوامل پیشرفت و شکوفایی استعدادها، توانایی ها وخلاقیت ها به شمار می رود و عامل مهمی در پیشرفت تحصیلی، جامعه پذیری، سازگاری اجتماعی با گروه همسالان محسوب می گردد. افراد مسئولیت پذیر، با انجام به موقع تکالیف خود، موفقیت های بیشتری کسب کرده که این امر در افزایش عزت نفس و همچنین در باور به توانایی های افراد تاثیرگذار بوده، لذا افراد مسئولیت پذیر معمولا خودکارآمدی تحصیلی بیشتر دارند.
کلمات کلیدی :
مسئولیت پذیری، دانش آموزان، پیشرفت تحصیلی