ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم رفتاری

بررسی تاثیر آموزش پیوندی بر انگیزش دانش آموزان
دوره 2، شماره 5، زمستان 99، صفحات 86 - 76
نویسندگان : حامد نوروزی* 1 ، محمدرضا پراز 2 ، صابر شفیعی 3

1 کارشناسی علوم تربیتی. آموزگار ابتدایی استان ایلام

2 کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی . آموزگار ابتدایی استان ایلام

3 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی بیرجند . آموزگار ابتدایی استان ایلام

چکیده :
مقاله حاضر از نوع مروری – کتابخانه ای است که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر آموزش پیوندی بر انگیزش دانش آموزان است .نتیجه این مقاله نشان می دهد که آموزش با کمک رایانه با قابلیت چندرسانه ای که چند حس را همزمان در فرآیند تجربه به کار میگیرد. از این شیوه می توان برای افراد متفاوت با ویژگی های مختلف، محیط مطلوب یادگیری را ایجاد کرد. مهمترین دلایل استفاده از رسانه های آموزشی را می توان، برقراری ارتباط موثر، ایجاد انگیزه یادگیری، شکل دهی یادگیری سریعتر، عمیقتر و پایدارتر، صرفه جویی در زمان آموزش و یادگیری، انطباق با هوهای چندگانه و شکل دهی تجارب یادگیری ناممکن برشمرد. از سوی دیگر، انگیزه برای یادگیری به عنوان یک عامل حیاتی در پیشرفت تحصیلی و دستیابی به موفقیت در فعالیت های مدرسه محسوب می شود.
کلمات کلیدی :
چندرسانه ای، آموزش پیوندی، انگیزش