
-
تعداد دوره ها6
-
تعداد شماره21
-
تعداد مقالات1,282
-
تعداد نویسندگان2,042
-
مقالات پذیرش شده271
-
مقالات رد شده1,011
-
درصد پذیرش21.14%
-
درصد عدم پذیرش78.86%
-
زمان پذیرش (روز)90
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران87
-
تعداد مشاهده مقالات1,642,013
آموزش و یادگیری مؤثر در کلاس درس با روش مبتنی بر مسئله: راهنمایی برای مربیان حسابداری
دوره 5، شماره 1، 1402، صفحات 1 - 12
1- دانشجوی دکتری حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران.
2- دانشیار گروه حسابداری دانشگاه شهید باهنرکرمان، کرمان، ایران.
چکیده :
هدف اصلی آموزش و پرورش در هر جامعهای بهبود فرایند یادگیری در یادگیرندگان است که از نتایج مهم این امر پرورش تفکر انتقادی یادگیرندگان است. عوامل بسیاری در تحقق این امر دخیل هستند، یکی از این عوامل روش تدریس مربیان است که در یادگیری و عملکرد یادگیرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. روش تدریس مبتنی بر مسئله یکی از روشهای تدریس یادگیرنده محور است. این روش توسط محققان به عنوان یک روش تدریس مؤثر شناخته شده است که باعث افزایش عملکرد تحصیلی و حفظ دانش یادگیرندگان در تدریس و یادگیری چندین دروس از جمله حسابداری میشود. اما، هیچ مطالعه شناخته شدهای فرآیندهای روش مبتنی بر مسئله را برای استفاده در کلاسهای درس در آموزش و یادگیری حسابداری بررسی نکرده است. به نظر میرسد که این امر کاربرد آن را در آموزش و یادگیری حسابداری در سطوح عالی و پایه دشوار کرده است. این مطالعه بر نظریه یادگیری اجتماعی تأکید دارد، که بیان میکند اگر یادگیرندگان به طور فعال در کار کلاس درس از طریق روش مبتنی بر مسئله شرکت کنند، آنگاه پیشرفت در دانش رخ میدهد و باعث افزایش کارایی و اثر بخشی یادگیری فراگیران میشود.
کلمات کلیدی :
- 471
- 35
- 1400/09/20
- 1401/11/16
- 1402/02/21