
-
تعداد دوره ها6
-
تعداد شماره21
-
تعداد مقالات1,282
-
تعداد نویسندگان2,042
-
مقالات پذیرش شده271
-
مقالات رد شده1,011
-
درصد پذیرش21.14%
-
درصد عدم پذیرش78.86%
-
زمان پذیرش (روز)90
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران87
-
تعداد مشاهده مقالات1,642,000
پیش بینی پریشانی روانشناختی بر اساس تاب آوری معلمان
دوره 5، شماره 4، 1402، صفحات 23 - 28
1- کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره واحد تنکابن
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی پیش بینی پریشانی روانشناختی بر اساس تاب آوری معلمان شهر دزفول بود.روش پژوهش حاضر از نظر هدف جزو پژوهشهای کاربردی و از حیث گردآوری دادهها، از نوع پژوهشهای توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان مرد شهر دزفول به تعداد200 نفر بود. روش نمونه گیری بصورت در دسترس انجام گردیده است حجم نمونه به تعداد 100 نفر بودند و ابزار پژوهش، شامل پرسشنامه پریشانی روانشناختی فرم 10 سوالی (K- 10) (کسلر و همکاران، 2002), پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون بود.برای تحلیل داده ها در دو بخش توصیفی و استنباطی، با استفاده از شاخصهای توصیفی با گرایش به مرکز و پراکندگی به طبقه بندی و توصیف دادهها، در بخش توصیفی و تحلیل و بررسی فرضیههای پژوهشی با استفاده از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره در بخش استنباطی انجام شد، نتیجه این پژوهش نشان داد که عوامل تاب آوری با پریشانی روانشناختی در سطح 5 درصد رابطه معنادار دارند. ضرایب منفی عوامل تاب آوری بیانگر این مطلب است که با افزایش این عوامل، مقدار پریشانی روانشناختی کاهش می یابد.
کلمات کلیدی :
- 381
- 37
- 1402/04/06
- 1402/06/19
- 1402/11/28