
-
تعداد دوره ها6
-
تعداد شماره21
-
تعداد مقالات1,282
-
تعداد نویسندگان2,042
-
مقالات پذیرش شده271
-
مقالات رد شده1,011
-
درصد پذیرش21.14%
-
درصد عدم پذیرش78.86%
-
زمان پذیرش (روز)90
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران87
-
تعداد مشاهده مقالات1,642,008
پیش بینی پریشانی روانشناختی بر اساس تحمل ابهام معلمان
دوره 5، شماره 4، 1402، صفحات 65 - 72
1- کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی پیش بینی پریشانی روانشناختی بر اساس تحمل ابهام معلمان شهر تهران بود.روش پژوهش حاضر از نظر هدف جزو پژوهشهای کاربردی و از حیث گردآوری دادهها، از نوع پژوهشهای توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان زن شهر تهران به تعداد220 نفر بود. روش نمونه گیری بصورت در دسترس انجام گردیده است حجم نمونه به تعداد 150 نفر بودند و ابزار پژوهش، شامل پرسشنامه پریشانی روانشناختی فرم 10 سوالی (K- 10) (کسلر و همکاران، 2002), پرسشنامه تحمل ابهام بودنر (1960) بود.برای تحلیل دادهها در دو بخش توصیفی و استنباطی، با استفاده از شاخصهای توصیفی با گرایش به مرکز و پراکندگی به طبقه بندی و توصیف دادهها، در بخش توصیفی و تحلیل و بررسی فرضیههای پژوهشی با استفاده از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره در بخش استنباطی انجام شد، نتیجه این پژوهش نشان داد که عوامل تحمل ابهام با پریشانی روانشناختی در سطح 5 درصد رابطه معنادار دارند. ضرایب منفی عوامل تحمل ابهام بیانگر این مطلب است که با افزایش این عوامل، مقدار پریشانی روانشناختی کاهش می یابد.
کلمات کلیدی :
- 464
- 35
- 1402/04/10
- 1402/07/20
- 1402/11/28